menuordersearch
bori-ya.ir

دارچین معجزه طبیعت

جستجو
۱۳۹۴/۸/۱۶ شنبه
(0)
(1)
دارچین معجزه طبیعت
دارچین معجزه طبیعت
🔰دارچین معجزه طبیعت
🔸درخت دارچین درختی است کوچک، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر که از تمام قسمت‌های آن بویی مطبوع استشمام می‌شود. درخت دارچین همیشه‌سبز است. بومی سریلانکا و جنوب هند محسوب می‌شود و بهترین آن دارچین سیلانی است.
🔹گلهای آن که به رنگ سفید مایل به زرد است در فاصله ماه‌های بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می‌شود. در میان گیاهان دارویی دارچین جایگاه بالایی داشته و پس از فلفل و زردچوبه یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌های معطر و مطبوع است.
🔸در قسمت‌های مختلف تورات نیز به مصرف آن توسط حضرت موسی (ع) هم به عنوان غذا و هم برای بوی خوش اشاره شده‌است.
🔹دارچین در انواع هندی یا سریلانکایی، اندونزیایی، چینی و ویتنامی موجود است که نوع اصل آن دارچین سیلانی نام دارد. با این وجود اندونزی و چین بزرگترین تولید کننده دارچین به شمار می‌روند.

🔰دارچین چگونه بدست می‌آید؟

🔹تکثیر این درخت به سهولت با کاشتن دانه یا به طریقه قلمه زدن و خوابانیدن شاخه‌ای از درخت صورت می‌گیرد.
🔸بعد از دو سال که از کاشت درخت گذشت آن را از نزدیک زمین قطع کرده و در سال آینده شاخه‌هایی را که از کنار تنه اصلی رشد کرده بریده و پوسته آن را خارج کرده و بلافاصله خشک می‌کنند و سپس در قطعات ریز بریده و فروخته می‌شود.
🔹این ماده دارویی و غذایی دارای طبع گرم و خشک است.

 

💠 شگفتانه های دارچین

🍃از قدیم مرسوم بوده که دارچین را به صورت چای دم کرده و قبل و بعد از غذا می‎نوشند.
🍂دارچین تقویت‌کننده کبد و معده است
🍃دارچین اشتهاآور است و غذاهای سنگین را لطیف می‎کند
🍂دارچین نفس را باز و موجب آسانی تنفس می‌شود،
🍃دارچین بسیار نشاط آور و جلادهنده قلب است؛ به طوری که دلهره و وسواس را از بین می‎برد.
🍂دارچین بوی بد دهان را از بین می‎برد، تنگی نفس و سرفه‏‌های خشک و بد را درمان می‏‌کند.
🍃مالیدن کوبیده دارچین با عسل، زخم‎های چرکی را بهبود می‎بخشد و کک و مک صورت را از بین می‌برد.
🍂روغن دارچین سنگینی گوشت را از بین می‌برد و در صنعت داروسازی از اسانس دارچین و همین طور در طب سنتی ایران از عرق و عطر دارچین استفاده می‌شود.

🔸کاهش کلسترول
🍃هنگامی که 60 بزرگسال در یک مطالعه کوچک هر روز حدود یک چهارم قاشق چایخوری دارچین را به مدت 40 روز خوردند، کلسترول LDL (بد) آن‌ها کاهش یافت.
🍂تحقیقات دیگر نشان می‌دهند که همین مقدار دارچین اگر به مدت 18 هفته مصرف شود، سطح LDL و کلسترول کلی را کاهش می‌دهد و در عین حال سطح کلسترول خوب یا HDL را بالا می‌برد.

 

🔹کاهش قند خون
🍃دارچین پس از وعده‌های غذایی قند خون را کاهش می‌دهد.
🍂با توجه به اندازه وعده غذایی و میزان کربوهیدارت موجود در آن، سطوح قند خون می‌تواند به طور قابل توجهی پس از صرف غذا افزایش یابند.
🍃این نوسان قند خون می‌تواند سطوح استرس اکسیداتیو و التهاب را افزایش دهد که می‌تواند به سلول‌های بدن آسیب وارد کرده و فرد را در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن قرار دهد.
🍂دارچین می‌تواند به کنترل این افزایش ناگهانی قند خون پس از وعده‌های غذایی کمک کند.
🍃به گفته برخی پژوهشگران، کند کردن روند تخلیه مواد غذایی از معده در این زمینه نقش دارد.
🍂همچنین، برخی مطالعات نشان داده اند توانایی دارچین در کاهش قند خون پس از وعده‌های غذایی از مسدود کردن آنزیم‌های گوارشی که کربوهیدارت‌ها را در روده کوچک تجزیه می‌کنند، ناشی می‌شود.

 

🔸ابرماده غذایی
🍃نگاهی سریع به ارزش تغذیه‌ای دارچین ممکن است به این باور منجر نشود که با یک ابرماده غذایی مواجه هستید. اما در شرایطی که دارچین از ویتامین‌ها یا مواد معدنی فراوان بهره نمی‌برد، حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است که فواید سلامت این ماده غذایی را موجب می‌شوند.
🍂در حقیقت، گروهی از دانشمندان محتوای آنتی اکسیدانی ۲۶ گیاه دارویی و ادویه مختلف را مورد مقایسه قرار داده و دریافتند که دارچین پس از سیر در جایگاه دوم از نظر بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها قرار دارد.
🍃آنتی اکسیدان‌ها از این نظر مهم هستند که به بدن در کاهش استرس اکسیداتیو، نوعی آسیب به سلول ها که رادیکال‌های آزاد موجب آن می‌شوند، کمک می‌کنند.
🍂استرس اکسیداتیو تقریبا در ابتلا به همه بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع ۲ نقش دارد.

aparatfacebookgooglelinkedintwiter
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
کرج، منظریه، کدپستی 3166763656، تلفن همراه: 9029410300
eitaainstagram